Jako członkowie Kongresu, który działa od jesieni 2020 roku, staramy się, aby obecność katoliczek i katolików była dostrzegalna w różnych obszarach. Kongres był dla wielu osób bardzo dobrym przygotowaniem do udziału w pracach Synodu o synodalności. Włączyliśmy się w te pracę, udostępniając internetową platformę synodalną, przygotowując materiały szkoleniowe, organizując spotkania różnych środowisk on-line i w realu. W Synod włączyły się również nasze grupy terenowe, działające od połowy 2021 roku w kilku miastach Polski. Zorganizowaliśmy Drogę Krzyżową, Drogę Światła, Rekolekcje Adwentowe 2021 i Rekolekcje Wielkopostne 2022. Włączyliśmy się w duchowe wsparcie uchodźców poprzez odbywającą się dwukrotnie ogólnopolską akcję „Modlitwa bez granic”. Od początku wojny materialnie pomagamy mieszkańcom Ukrainy, przesyłając im żywność i środki czystości.
A w planach mamy jeszcze wiele ciekawych inicjatyw… Wymagają one jednak sporych nakładów.
Obliczyliśmy, że po to, abyśmy byli dobrze widoczni on-line i poza internetem, potrzebujemy ok. 5000 zł miesięcznie. pozwoli nam to na pokrycie stałych kosztów działania naszej strony internetowej, opłacenie prac informatycznych i graficznych. Będziemy mogli również przygotować ulotki, plakaty czy banery, dzięki czemu dotrzemy z naszymi inicjatywami do szerszego grona osób. Przygotujemy profesjonalny skład raportów opracowanych przez nasze grupy tematyczne oraz wydruk 50 – 100 egzemplarzy, które będą dostępne podczas publicznych prezentacji. Opłacimy także księgowość i prowizje bankowe, związane z działalnością Fundacji na rzecz Kongresu Katoliczek i Katolików.
Kolejne 5000 zł miesięcznie to koszt właściwego zorganizowania naszej pracy dzięki fachowej obsłudze biurowej. Grono aktywnych członków i sympatyków Kongresu rozrasta się bardzo szybko, toteż kontakt ze wszystkimi zainteresowanymi wymaga coraz większych nakładów pracy i systematyczności. Dlatego chcielibyśmy zatrudnić osobę, która zajmie się wszystkimi sprawami administracyjnymi, obsługą e-maili i telefonów, organizacją spotkań itp. Chcemy zapewnić tej osobie stosowne wynagrodzenie i dobre warunki pracy w wynajętym przez nas biurze.
25 marca 2022 roku została zarejestrowana Fundacja na rzecz Kongresu Katoliczek i Katolików, której celem jest między innymi pozyskiwanie funduszy na rozmaite działania Kongresu. Jej powstanie to także odpowiedź na wielokrotnie powtarzające się zapytania kongresowiczów, jak można wspomóc finansowo prace Kongresu. Otóż wpłat można już dokonywać bezpośrednio na konto Fundacji nr 41 2490 0005 0000 4530 3796 6211.
Założyliśmy również stronę Kongresu w serwisie Patronite. Poprzez ten serwis można zadeklarować stałe comiesięczne wpłaty w wysokości od 5 zł do 200 zł – zależnie od finansowych możliwości. Szczególnie zachęcamy do tej formy wspierania Kongesu, gdyż ułatwi ona Zarządowi Fundacji planowanie wydatków w dłuższych okresach. Wszystkie wpłaty poprzez serwis Patronite trafiają oczywiście na konto Fundacji na rzecz Kongresu Katoliczek i Katolików.
Z góry dziękujemy za Waszą hojność. Będzie ona dowodem na to, że cele i sposób działania Kongresu są Wam bliskie. Każdy, kto zdecyduje się zostać Patronem Kongresu, będzie zaproszony do specjalnej grupy na Facebooku. Dowiecie się tam o naszych planach, a jeśli zechcecie, będziecie mogli przedstawić własne pomysły i sugestie. Ufamy, że w ten sposób uda nam się razem zbudować znaczącą społeczność ludzi, którzy chcą działać dla dobra Kościoła.
Działalność Kongresu Katoliczek i Katolików można wspomóc comiesięczną wpłatą w serwisie Patronite.
ZOSTAŃ PATRONEM KONGRESU